Konsultacja zaoczna polega na wystawieniu recept na leki niezbędne do kontynuacji dotychczas stosowanego leczenia, z pominięciem pełnego badania psychiatrycznego, w sytuacji gdy pacjent nie może przybyć na konsultację kontrolną. Powyższe jest poprzedzone każdorazową oceną dopuszczalności i zasadności wystawienia recept zaocznych, która polega na analizie całokształtu obrazu klinicznego, ze szczególnym uwzględnieniem informacji zawartych w dokumentacji medycznej oraz odpowiedzi udzielonych przez pacjenta w przesłanym kwestionariuszu.
Jak uzyskać receptę zaoczną
Wyślij wiadomość e-mail na adres pkomarzyniec@vall-med.pl zawierającą następujące dane:
• imię, nazwisko, ostatnie cztery cyfry numer PESEL oraz aktualny numer telefonu komórkowego
• potwierdzenie dokonania opłaty za usługę wysokości 150 złotych, przelewem na rachunek bankowy numer 25 1950 0001 2006 0278 0353 0002.
W odpowiedzi otrzymasz:
• wiadomość e-mail z linkiem do kwestionariusza, będącego dodatkową metodą oceny dopuszczalności i zasadności wystawienia recepty zaocznej. Odmowa wypełnienia formularza jest równoznaczna z odmową wystawienia recept zaocznych. W każdym przypadku, odpowiedzi przesłane przez pacjenta będą szczegółowo analizowane w trakcie konsultacji kontrolnych. Powyższe ma na celu podniesienie jakości leczenia przewlekłego oraz zwiększenie kontroli nad jego przebiegiem.
Jeśli lekarz zgodzi się na wystawienie recept zaocznych otrzymasz:
• wiadomość SMS z kodem dostępowym do recept
• wiadomość e-mail z fakturą za wykonana usługę
Jeśli lekarz, nie wyrazi zgody na wystawienie recept zaocznych otrzymasz:
• wiadomość e-mail ze szczegółową informacją na temat przyczyn odmowy oraz z linkiem do kalendarza umożliwiającego rezerwację konsultacji kontrolnej
• wiadomość e-mail z potwierdzeniem zwrotu opłaty na konto nadawcy przelewu lub zaliczenia jej na poczet kosztu konsultacji kontrolnej (do wyboru)
Realizacja e-recepty:
• udaj się do dowolnej apteki na terytorium Polski
• podaj farmaceucie kod dostępowy otrzymany w wiadomości SMS wraz z numerem PESEL
• odbierz przepisane leki
Jak działa e-recepta
• lekarz elektronicznie wystawia i podpisuje e-receptę
• pacjent otrzymuje wiadomość SMS z 4-cyfrowym kodem dostępowym do recepty
• farmaceuta w aptece wpisuje 4-cyfrowy kod i numer PESEL
• pacjent otrzymuje przepisane leki
• e-recepty realizowane są we wszystkich aptekach na terenie Polski
• w celu zobaczenia szczegółowych danych dotyczących wystawionej recepty należy zalogować się do swojego Indywidualnego Konta Pacjenta na stronie https://pacjent.gov.pl
Szczegółowe informacje dotyczące recept elektronicznych dostępne są pod adresem https://pacjent.gov.pl/erecepta
Zasady obowiązujące przy wystawianiu recept zaocznych
• recepta zaoczna może być wystawiona tylko Pacjentowi, który jest już w trakcie leczenia w Specjalistycznej Praktyce Lekarskiej Vall-Med
• recepta zaoczna może być wystawiona tylko, jeżeli jest ona niezbędna do kontynuacji leczenia oraz, jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej
• recepta zaoczna może zawierać tylko te leki, które były przepisane w trakcie ostatniej konsultacji kontrolnej
• recepta zaoczna, jest wystawiana na okres jednego miesiąca.
• lekarz ma prawo odmówić wystawienia recepty zaocznej i zaprosić Pacjenta na konsultację kontrolną.
• formularz jest wysyłany do pacjenta w terminie do dwóch dni roboczych licząc od daty zaksięgowania opłaty na koncie.
• recepta zaoczna jest wystawiana w terminie do dwóch dni roboczych (poniedziałek - piątek), licząc od dnia uzupełnienia formularza przez pacjenta.
• licząc termin, określony w dniach, płynący od danego zdarzenia należy pamiętać, że dnia, w którym wystąpiło zdarzenie nie uwzględnia się – pierwszym dniem terminu jest dzień następny. Przykładowo, jeśli formularz został uzupełniony 10.11.2020r. to recepta zostanie wystawiona w terminie do 12.11.2020r.
• płatność za konsultację zaoczną dokonywana jest przed konsultacją.